22 jaar geleden.

Photobucket

Hij had het wel naar zijn zin, zo in zijn tijdelijke woonkamer. Hij was lui en strekte zijn benen nog even. Hmmmm het wordt de laatste tijd wel wat krapjes hier! Zijn hersenen draaiden overuren. Wellicht wordt het tijd dat ik op mezelf ga wonen, bedacht hij zich. Maar ja… waarom zou ik haast maken? Het is hier wel lekker warm en ziijn moeder vertelde van die mooie verhaaltjes. Ze had ‘m ook ooit eens verteld dat het leven niet altijd over rozen zou gaan. Neahhh laat ik nog maar even hier blijven. Stil ging ie weer liggen en keek naar het roze plafond. z’n moeder streelde ‘m even over zijn bolletje. "Ik ben blij met mijn moeder, als er toch iemand het lef zou hebben om wat over zijn moeder te zeggen?? Nou… dan zou hij ze wel eens mores leren. Dat ze daar een paar keer niet zo blij mee zou zijn, dat bedacht hij zich op dat moment nog niet.

Photobucket

He??!! daar heb je de kat?! Joehoee poes poes??!! kom dan! De poes sprong bovenop hem. Hij stoeide wat met poes en poes trappelde wild terug tegen de deken waardoor ze gescheiden waren. "He houden jullie eens op! riep moeders. "Ik ben ook maar een mens" en ze haalde de kat weg. Dan maar wat rek en strek oefeningen! Hooppaaa, spring, spring, rek, strek en lekker de knietjes omhoog.. hoppaaaa!!.. Spring! Joeppieeee springen tot aan het plafond!! Zachtjes werd hij op zijn schouder getikt, "halloooo kan het wat zachter daar?" riep zijn moeder!  Nee het werd echt tijd dat ie ging verhuizen, maar aan de andere kant wist ie ook dat het zijn moeder pijn zou doen als hij zijn biezen zou pakken. Nog maar even een tukje doen en hij droomde van tattoos, meisjes en zijn toekomst.

Toen ie zijn ogen weer open deed, leek het wel of de kamer nog kleiner was geworden dan voor zijn tukje. Hij hoorde zijn moeder wat lopen en mopperen. Hij stompte d’r goedmoedig in d’r ribben kas. "Gloeiende gloeiende gloeiende ….." riep zijn moeder uit! Toen was het voor hem echt duidelijk, het werd tijd om te verhuizen, binnen een uur had ie zijn biezen gepakt, onder luid gebrul van z’n moeder! Jankend trok ie de deur achter zich dicht! En voor ie het wist trokken 2 stevige handen bijna zijn kop van z’n romp! Aiiii ze had ‘m nog wel zo gewaarschuwd! Snikkend viel ie in d’r armen! "Hallooo lieverd, kom maar bij mama" mompelde ze zachtjes in zijn oor. Welkom op de wereld, mijn lieve Rowan – Marc. Het was 15 april 1987.

Gefeliciteerd kanjer van een Feezoon, ik ben blij en trots dat ik alweer 22 jaar jouw moeder ben.
HVJ.. tot de sterren en……! 

 

Dit bericht werd geplaatst in Camino 2011. Bookmark de permalink .

15 reacties op 22 jaar geleden.

  1. Wat een fantastisch goed verhaal. Tot de laatste regel (terwijl ik al enkele stukjes had terug gelezen) wist ik niet waarover het ging. Nu heb je me met die springende muis natuurlijk wel afgeleid, ja ? wil je dat niet meer doen 🙂
    Van harte proficiat, zowel met de verjaardag van je zoon als met dit meesterwerkje. Top

  2. lia zegt:

    Hoi Feetje,
    van harte gefeliciteerd met je zoon. Wat leuk 1 dag na Sven.Zal ik gelijk niet vergeten.
    Je hebt er een prachtig verhaal van gemaakt het is wel even een doordenkertje.

    Nog een hele fijne avond gewenst.

    Lieve groetjes van Lia.

  3. Trui zegt:

    Wat een prachtig verhaal heb je hiervan gemaakt. Je had me in eerste instantie wel even op het verkeerde been.:-))
    Alsnog gefeliciteerd met feezoon.

  4. paintbrush zegt:

    Via plato kwam ik ff bij je kijken.
    Val ik gelijk met de deur in huis op de verjaardag van je zoon. Proficiat!
    En het is niet zo vreemd dat ik juist nu bij je binnen val, ik hou namelijk wel van een feestje!
    Groetjes van geesje

  5. wilma zegt:

    Alsnog gefeliciteerd met je zoon Feetje.
    Ik geniet altijd van je mooi geschreven stukjes.
    Liefs & fijn weekend.Wilma.

  6. Hoi Feeënmoeder, nog van harte gefeliciteerd met je feeënzoon.
    Het is een topjong zoals hij met je mee is gelopen.
    Dat maakt voor mij dat ik me dit logje helemaal voor kan stellen.
    Geniet van hem zolang je kan en verwen hem op de momenten dat het mag.
    Groetjes van ons en een fijn weekend.

  7. CorryR zegt:

    Tjonge, wat beheers jij de kunst om iemand op het verkeerde been te zetten! Prachtig verhaal maak je ervan. Tot de laatste regel had ik niet door, welke kant het op zou gaan. Knap!
    Maar alsnog van harte gefeliciteerd met je de verjaardag van je zoon. En jij met het al 22 jaar moeder zijn.
    Groetjes, Corry

  8. B zegt:

    Ja, af en toe zou je ze achter het behang, maar dat duurt nooit zo lang, wat zou je zonder je spruit(en in mijn geval) moeten?
    gefeliciteerd, met txb4 kind!
    gr.B

  9. Jenny zegt:

    Véél te laat maar wel gemeend! Alsnog van harte! Leuk verhaal heb je ervan gemaakt…hahaha!
    Groetjes!

  10. ah wat een lief verhaal…
    uiteraard ben ik veel en veel te laat, maar Rowan, gefeliciteerd met je verjaardag!!! en mams, jij natuurlijk ook van harte hoor!!!

  11. B zegt:

    Ik zat sxb4morgens in de auto en had de avond ervoor gereageerd op je laatste log. In de auto viel het muntje en begreep ik dat je niet een puber de deur wees maar dat je het over een mee etertje in je buikje had.
    Alsnog een mooi verhaaltje, voor onze oudste die 10 dagen na de uitgerekende datum ter wereld kwam na een martelende bevalling was het ook de hoogste tijd om de veilige moederschoot te verlaten om ook eindelijk een keertje haar vader te zien. Jezus wat was ik ook blij om die kleine spruit in mijn armen te houden.
    txb4blijft een wondertje!
    En nu, nu heeft dat spook zondag haar eerste autootje en gaat ze vannacht haar derde nachtdienst in! De tijd vliegt, (we worden oud?!)
    groet, trouwens nog steeds DE MAN VAN STAAL

  12. Plato zegt:

    Alweer een beetje laat Fee. Maar daarom niet minder gelukgewenst. Feezoon ook. Rowan ik wens je een prachtig nieuw levensjaar met diepe inzichten en ferme daden. Dat je dat kan bewijst de Camino wel.

    Hieperdepiep……

  13. Ik kom je een fijn weekend toewensen.
    Geniet ervan.
    Groetjes van ons.

  14. miss Marple zegt:

    Ach jee…..ja hoor ik ben natuurlijk weer veel te laat!!! Maar toch wil ik je nog even feliciteren met Rowans verjaardag. Wat een schitterend logje en wat een leuke foto’s…!!!! Vooral die van Rowan en het hondje in de sneeuw vind ik SUPER!!! En voor Rowan: Alsnog van harte gefeliciteerd Rowan!!!
    Groetjes miss M.

  15. paintbrush zegt:

    hoi, kwam nog ff weer bij je kijken. de vorige keer zag ik de foto,s niet.
    een leuke zoon heb je.
    Die van ons wordt in juli al weer 30
    een speciale leeftijd, dus extra knuffels

Plaats een reactie