Alweer 23 jaar!

Photobucket

Als baby/ peuter deed hij niets liever dan muziek maken op potten en pannen. Speeltuinen, ballenbakken en het Land van Ooit maakte hij het liefst onveilig. 10 paar ogen had je als moeder nodig om dit ondernemende brokkenpilootje in de gaten te houden, want er was natuurlijk niets leuker dan zonder je moeder de wereld te verkennen. Toen hij bijna 3 jaar oud was verhuisdde we naar een grotere woning nabij een groot park MET vijver. Een nachtmerrie voor elke moeder van ondernemende kindertjes. Om hem daar weg te houden koos ik voor een al oud mytisch en pedagogisch (on)verantwoord figuur. "De Boogieman". Ha daar had ik peuterlief mooi tuk mee…. dacht ik. Op een goede dag was de verknipte ondeugd in een oogwenk foetsie. In paniek zocht ik de buurt af en buren werden ingeschakeld bij deze zoektocht. Net toen we op het punt stonden om de politie in te gaan schakelen kwam de kleine donder met blozende wangen en zijn Lion O zwaard het park uithollen. Boos en opgelucht tegelijk sprak ik hem toe. Met zijn handjes in zijn zij, keek hij mij triomfantelijk aan en verkondigde in zijn slissende peutertaaltje: "nouuhouuu it hep met muh sjwaard ff kijkt naaj de Boogieman, maaw mooi niessss, niet een Boogieman sien.  Tja……..

Photobucket

23 jaar later hadden we ons jaarlijkse moeder-zoon weekend. Dit jaar een mini-cruise naar New Castle waar we weer heel veel lol hadden. Na het ontbijt, liepen we naar het achterdek om de zon boven zee te zien opkomen. In een oogwenk was Feezoon verdwenen. Verbaasd keek ik om me heen, hij zou toch niet?? en ik keek al in de zee. Ik liep ongerust naar binnen en daar in mijn ooghoeken zag ik 2 grote schoenen boven een rand steken. Het bleek de ballenbak te zijn, waar (volwassen) zoonlief relaí met een grote glimlach in de gekleurde ballen lag. "Sorry mam.. ik kon me niet meer beheersen……. …..Lieve Feezoon ik geniet elke dag weer van je!!! Hartelijk gefeliciteerd met je 23e verjaardag! *knuffels*

Dit bericht werd geplaatst in Camino 2011. Bookmark de permalink .

10 reacties op Alweer 23 jaar!

  1. Plato zegt:

    Laat ik dan de eerste van de webloggers mogen zijn om Feezoon hartelijk te feliciteren en dan ook meteen Feetje en Feeman. Een pracht van een verhaal, een pracht van een zoon en een pracht van een Feetje die nog steeds kan schrijven dat de stukken er vanaf vliegen.

    Een heel fijne dag gewenst en voor Feezoon: een succesvol nieuw levensjaar.

  2. tagrijn zegt:

    Gefeliciteerd met zo’n prachtzoon!

  3. harrie in de warrie zegt:

    gefeliciteerd feezoon. en fee en feeman gefeliciteerd met zo’n prachtzoon

  4. B zegt:

    Mannen! t’blijven kinderen!
    tenminste als het een beetje leuke mannen zijn hahahhaa! Gefeliciteerd!
    gr.B

  5. Volledig eens met B…en zo hoort het ook. Mannen horen zich als man te gedragen: Stoer en kinderlijk, wahahaaaaa

  6. st@@rt zegt:

    Whahahahaha wat een heerlijke zoon. Ik ben wat laat, maar Feezoon ik wens je nog heel veel van zulke genietmomenten toe en moederFee natuurlijk ook!

  7. gefeliciteerd en wat gaat de tijd snel he.

  8. CorryR zegt:

    Ik ben wel erg veel te laat, maar topch wil ik jou (jullie) nog feliciteren met de verjaardag van je zoon. Prachtig dat de ballenbak nog zo’n aantrekkingskracht kan hebben.

  9. Margot zegt:

    Gevonden, hallo Feezoon. Ik heb je gezocht maar dan natuurlijk onder een andere naam. Ik was zo nieuwsgierig hoe het verder met je gegaan was. Ik heb gelezen over jullie pelgrimstocht, wat geweldig.
    Fijn om te lezen dat het goed met je gaat. O ja, ik ben de moeder van Imke en Kasper. We zijn je niet vergeten. Groetjes voor allemaal.

  10. Feetje zegt:

    Hoi Margot

    Helaas kan ik je niet mailen omdat er geen mailadres wordt getoond. Rowan was erg blij met jullie bericht! Alles goed met jullie?
    GGroetjes van ons (hopelijk lees je dit)

Plaats een reactie